7
+1

РФ зобовʼязана заплатити

Які юридичні кроки роблять в Україні, щоб рф заплатила наші збитки від війни
Img_3348_original
Президент ініціював створення реєстру збитків, завданих нашій країні окупантами. Наскільки він буде ефективним, які має плюси та мінуси?
 
Для того щоб коректно відповісти на питання чи буде міжнародний реєстр ефективним, необхідно спочатку визначити чим, власне, є міжнародний реєстр збитків, яка його мета та завдання.
 
Треба розуміти, що на сьогоднішній день, після спливу майже двох років від початку повномасштабної збройної агресії російської федерації, ефективний та дієвий механізм відшкодування збитків, завданих нашій Державі, нашим громадянам та бізнесу – відсутній (в подальшому для спрощення будемо використовувати узагальнення «збитки, завдані Україні»). Тому і виникла необхідність створення такого механізму, фактично, з нуля. В травні 2022 року Президент України створив робочу групу з розробки та впровадження міжнародно-правових механізмів відшкодування шкоди, завданої Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації. До складу групи увійшли провідні вітчизняні та іноземні фахівці в галузі юриспруденції та міжнародного права.
 
Результатом роботи групи, у взаємодії із представниками дипломатичного корпусу, став перший крок до впровадження компенсаційного механізму, кінцева мета якого є відшкодування збитків, завданих Україні країною-агресором, а саме – створення у травні 2023 року Міжнародного реєстру збитків (далі - Реєстр), який фізично розташовується у місті Гаага. Треба окремо наголосити, що створення Реєстру за рік від початку створення робочої групи є безпрецедентним випадком.
 
Важливо, що Реєстр сам по собі не є компенсаційним механізмом, а є лише його першою ланкою. Статутом Реєстру передбачено, що він слугує документальною формою обліку доказів та інформації щодо заяв про відшкодування збитків, втрат чи шкоди, завданих 24 лютого 2022 року або пізніше на території України в межах її міжнародно-визнаних кордонів, включаючи її територіальні води, всім зацікавленим фізичним і юридичним особам, а також державі Україна, включаючи її регіональні та місцеві органи влади, державні чи підконтрольні установи, міжнародно- протиправними діями Російської Федерації в Україні або проти України.
 
Якщо спростити, то Реєстр має виконувати функції «агрегатора» заяв та доказів завданих збитків від усіх заінтересованих осіб за принципом «єдиного вікна», класифікувати та систематизувати заяви, а також визначати їх придатність для включення до Реєстру та подальшого розгляду. При цьому Реєстр не приймає рішення щодо таких заяв, та не присуджує будь-яких виплат чи компенсацій, що прямо передбачено його Статутом.
 
За попередньою інформацією, повноцінно Реєстр має запрацювати приблизно у квітні-травні наступного року, оскільки станом на зараз ще узгоджуються внутрішні документи Реєстру, які регулюватимуть більш практичні аспекти його функціонування, зокрема більш детально мають бути прописані процедура подачі заяв та доказів, їх форма, а також критерії їх прийнятності. Проте вже сьогодні можна говорити, що такі заяви мають бути подані стосовно збитків, які були завдані (1) 24лютого 2022 року або пізніше; (2) на території України в її міжнародно-визнаних кордонах, включаючи територіальні води; та (3) міжнародно-протиправними діями Російської Федерації в Україні або проти України.
 
Наступними кроками на шляху до відшкодування збитків, завданих Україні, має стати створення міжнародного компенсаційного механізму, який може включати комісію з розгляду заяв і компенсаційний фонд, уповноважені розглядати заяви та виносити рішення та/або виплачувати компенсацію за завдані збитки. Цей процес наразі триває, проте визначити чіткі часові рамки, коли цей процес буде завершено і будуть перші виплати, на сьогодні не є можливим.
 
Отже, відповідаючи на питання, чи буде Реєстр ефективним, можна надати ствердну відповідь. Всі збитки, завдані Україні, мають бути належним чином зафіксовані та обліковуватись в одному місці, що в подальшому значно спростить процес їх відшкодування. З цієї точки зору ефективність реєстру навряд чи може бути піддана сумніву. Позитивним моментом є також те, що заяви та докази, скоріш за все, будуть подаватись в електронній формі, що також значно спростить та пришвидшить процес їх подання та обробки.
 
Про більш практичні речі, зокрема і про плюси та мінуси, можна буде говорити після повноцінного запуску Реєстру, коли буде достатньо інформації та вихідних даних для надання оцінки його функціонування.


За матеріалами видання The Page

Комментарии

Комментариев пока нет

Только зарегистрированные пользователи могут отправлять комментарии

наши постоянные авторы

самые активные дискуссии

Тема: Олег Базилевич: Обыкновенный фашизм
Всего реплик: 70
Всего участников: 13
Олег Базилевич, Тамара Ярошовец, Константин Дмитриев
Всего реплик: 63
Всего участников: 9
Олег Базилевич, Константин Дмитриев, admin ronin
Тема: Олег Базилевич: Как нам обустроить Россию?
Всего реплик: 58
Всего участников: 13
Олег Базилевич, Максим Пестун, Константин Дмитриев

события

апреля 2024
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345